
.avif)


Akce v naší družině
Jako velká rodina, to je naše družina!
Součástí naší školy AMOS je školní družina, kterou navštěvuje všech 62 dětí.
Školní družina nabízí dětem příjemné a bezpečné prostředí pro trávení volného času po vyučování. Zaměřuje se na rozvoj kreativity, pohybových dovedností a sociálních vztahů mezi dětmi, ohleduplnost, toleranci a rozvíjí u dětí vnímavost a citlivé vztahy k lidem a životnímu prostředí. Připravujeme pestrý program plný her, sportu, výtvarných a rukodělných činností, které děti baví a obohacují. Děti si mohou také vypracovat domácí úkoly nebo si odpočinout po náročném dni ve škole. Družina podporuje rozvoj samostatnosti a respektu k ostatním, což dětem pomáhá lépe se zapojit do kolektivu. V rámci volnočasových aktivit jsou nabízeny žákům různé zájmové činnosti a volnočasové zájmové útvary.







Charakteristika školní družiny: školní družina má 3 oddělení
Provoz jednotlivých oddělení
-
oddělení ved. vychovatelka školní družiny Monika Kolečkářová (děti z I. – III. A)
-
oddělení vychovatelka školní družiny Oldřiška Machů (děti z I. – III. A)
-
oddělení vychovatelka šk. družiny Ilona Strnadová (děti ze IV. – V. A)
Do školní družiny jsou přijímáni žáci 1. - 5. třídy ZŠ AMOS na základě vyplněné přihlášky.
Stálé úkoly školní družiny
-
plnit funkci relaxační, sociální, kompenzační a výchovnou – seznamovat žáky s celou škálou zájmových aktivit
-
propojit soužití žáků v kolektivu školní družiny, navazování a upevňování přátelských vztahů, vést k vzájemnému pochopení a respektování
-
vést děti k řešení problémů – děti by si měli všímat situací kolem sebe, snažit
-
se je řešit a pochopit, že vyhýbání se problému nevede k jeho vyřešení
-
hovořit s dětmi s cílem je poznat a navodit prostředí oboustranné důvěry
-
vytvářet dobré vztahy mezi dětmi, mezi vychovatelkou a dětmi a na základě vyhodnocení zvolit přiměřenou metodu práce
-
individuálně a citlivě přistupovat k dětem a při tom vhodně využívat metodu pochvaly a uvědomělého přijetí postihu k upevnění kázně v kolektivu
-
podporovat rozvíjení tvůrčí činnosti podněcující estetické vnímání a vyjadřování, tvořivost a nápaditost
-
využívat školní zahradu pro sportovní a relaxační činnosti a tím přispívat k fyzické a pohybové zdatnosti dětí, formou her a soutěží budovat zdravou soutěživost
-
sebeobsluha, kontrola běžné hygieny – mytí rukou, oblékání, stolování a udržování čistoty a pořádku
-
hovořit s dětmi o prevenci úrazů, které hrozí při hrách, sportovních činnostech, v dopravě, po cestě domů či při setkání s cizími lidmi nebo o prevenci nemocí, nezdravých návyků, závislosti a šikaně
-
rozvíjet a podporovat zájem o přírodu, seznamovat s její rozmanitostí a proměnlivostí, vést děti k ochraně životního prostředí
-
spolupracovat s vedením školy, rodiči a třídními učiteli.
